Angan-anganKU...bersama CINTAKU


2010 bakal melabuhkan tirai...
berakhirnya 2010..
terbukalah tirai 2011..
usiaku makin jua meningkat...(aku nie mengaku tua k???)hahahha

sepanjang cuti nieee...da ramai kawan2ku yang bertunang...
yang berkahwin..bersama pasangan pilihan masing2...
jauh disudut hatiku....
"Bilakah saat untukku bakal menjelma"
Jauh ku merenung masa depan...
nanum..
hatiku berkata...
"belajar dlu...kawen kemudian....mak bapak aku bukan bg pun"
aku pula berkata
" ermm..yela...tapi xsalah kalu sekali skala nk berangan.bukan kene bayar pon..free jerk..hehehhe"
dalam duk berangan2 tuh..aku pun terbitkanlah pelbagai dokumentari impian hidupku..hahaha..
cam pe jerk...ngok ngek jer aku rasa..tp biarlahhhh..aku punye hal...ADE AKU KESAH???

PELAMIN ANGANKU...
"bilakah saatnya???"
hahahaha
CINCIN TANDA IKATAN AKU MILIKNYA
"yang mana satu akan aku miliki di hari bahagiaku???"
hehe..harap2 gempak gitu...

APE2 PON...dihatiku hanya tercatat nama si dia..
CINTAKU..
CINTA HATIKU
RINDU DIA SANGAT2...

KAULAH JUARA...MALAYSIA BOLEH...

wahhhh...akhirnya GARUDA mengalah biler HARIMAU mengaum...
cayalah...aku bangga jd RAKYAT MALAYSIA...TAHNIAH SKUAD BOLA SEPAK KEBANGSAAN kerana mengjulang maruah MALAYSIA...segala spekulasi adalah tidak benar...
MALAYSIA memang HEBAT...
KEKALKAN PRESTASI PADA MASA AKAN DATANG...

kini kau akan datang ke MALAYSIA..
terimalah hakikat..
kemenangan itu milikmu MALAYSIA
"tanah tumpahnya darahku"

"MALAYSIA BOLEH"

"KAMI RAKYAT MALAYSIA TUMPANG BERBANGGA"

"MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA"

Holiday oh Holiday...~~~CINTAKU~~~




Mase cepat sgt berlalu....aku rase bru jer lagi aku hbes exam sem niee..tup2222...da dapat result daaa...xlama ag da hbes cuti...tak suke nyer...
belom pon puas ag aku kuar bersama cintaku..
now...bermulanya 2011...kami terpaksa membawa haluan masing2 kembali...

sedihnye.....
"ABG....ANIS SYG & AKAN SENTIASA RINDUKAN ABG"

ahhhh....takpelah...
kenangan terindahku sepanjang holiday ni..
aku dan cintaku dapat g sekayu..
mandi-manda kt sekayu...
(sedihnya..aku xmandi..seganlaa)
Ape2 pon aku happy sgt2 cos dapt teman cintaku..
suasana yg nyaman..
mendamaikan jiwaku bersama yg tersyg..hehehe...
makan2..mandi2..makan2..mandi2...
sapa la 3 4 jam di sekayu tuh..
xsedar masa da berlalu..
jap jer aku rasa...
ibaratnyer..
aku baru jer duduk2..da nk kne balik...
TAPI.....
aku enjoy n rasa bahagia sgt...
THANXS MY LOVE
"CHE ROHAZLI CHE MAZLAM"
for the best moment..

"sempat aje cintaku nie posing b4 betul2 basah kuyup"

"suasana yg tenang & mendamaikan.."
aku suke suasana nie...klo bole aku nk duk je c2..
da xnk blik2 daaa...
tp xlogik la plq..hahaha
"aku bersama cintaku masa mula2 sampai"
so missing this moment my dear
"nt kte g lg yer syg"

"Bestnyer cintaku nieee...basah & sejuk dalam air"

Sayang...
moga detik ini akan jd kenangan terindah buat kita k..
moga ikatan kita berpanjangan selamanya..
panjatkan doa...moga ianya dimakbulkan ALLAH SWT...

FOREVER IN LOVE
ANIS AFIQAH BINTI KAMARUDIN
&
CHE ROHAZLI BIN CHE MAZLAM

uwaaaaaaaa...cuti nak habes daaaa....
nanti cuti panjang..hope dapat bersama kamu lagi cintaku...
LOVE U SO MUCH..

Andai WANITA tahu...Tentang LELAKI...

Lelaki juga boleh menjadi seseorang yang begitu sensitif dan mengambil berat (prihatin).


Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tak semestinya cantik. Cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat.


Oleh itu, banyak yang boleh dibualkan atau dikongsi bersama.


Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang wanita.


Lelaki boleh menerima penolakan dengan baik.


Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya untuk menambat hati wanita...


Lelaki memang dilahirkan dengan perasaan yang kuat terhadap wanita. Sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton Baywatch!
Atau mencuci mata di tepi pantai atau swimming pool.


Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!


Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.


Bila lelaki cakap.."Emm..tengoklah dulu"..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.


Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.


Kebanyakan lelaki yang nampak 'desperate', datang dari sekolah all boys! (how true)


Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.


Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini.

Kadang2 lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dgn lebih baik.


Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan 'flirting' dengan ramai wanita…dia tetap hanya ada seorang teman wanita yg istimewa...yang lain hanya kawan.


Bila lelaki tertengok dada wanita dan wanita itu menyedari...maafkan saja. Kebanyakan lelaki tak sengaja....Mereka merasakan kejadian wanita itu begitu indah!

Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.

Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti...


Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita.


Kebanyakan lelaki cukup lemah dengan air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yang dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan.

Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau pandangan luarannya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yg hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan.

20 sifat lelaki yang perempun benci



1. MENINGGIKAN SUARA

>Tahulah mereka dikurniakan suara yang macho tapi kalau nak
meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah.

>Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

2. MAIN KAYU TIGA
>Bab main kayu tiga ni masalah paling besar.

>Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA CUCI MATA?
>Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang).

>Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar.
>Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!
"HAAAAAA..NI SATU HAL LAGI..!!!BOLEH TAK KALO SETIA..HARGAI APE YG DA ADE????ISHHHH"

4. MENGONGKONG
>Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri
>kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan.

Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya
pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula
sekiranya aktiviti-aktiviti mereka di soal siasat oleh kekasih mereka...
5. EGO
>Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita.
>Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki
menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa

mempedulikan perasaan si gadis.

>Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

6. MENIPU
>Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan
yang tak munasabah.

>Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri.

>Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo.

>Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini.
>Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN
>Aduhaiii... lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem.

>Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi,
mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih.

>Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu... ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji...sedarlah!

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
>Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni.

>Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya.

>Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih... egolah katakan!
>Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai!


9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
>Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan
perhatian tidak kira dalam apa jua urusan.

>Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya.

>Jika berkaitan teman wanita, mereka kurang mengambil perhatian.
>Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24
jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana
sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA
>Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan
memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga.

>Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan

kumbang lain kot.
>Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya.

>Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11. MATA DUITAN
>Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya lelaki
spedo?.

>Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran.

>Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan... apa cerita ni??

>Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!


"KEJE2 JUGAK...DUIT2 JUGAK...PERHATIAN KT TERSYG TUH KNE LA AMBIK TAHU..
NT KLO MELEPAS KT ORG LAIN..SAPE YG RUGI???"

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
>Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya.
>Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar.
>Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun.

>Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita.
>Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja.

>Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa...

13. PANAS BARAN
>Aduiii... masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis
apabila mendapat kekasih yang panas baran.

>Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain.

>Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang?

>Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang!

>Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada?

>Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah.

>Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK
>Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana
sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya.

>Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok.

>Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak... asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan.
>Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak...
membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah.

>Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit.

>Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

"SO PADA PAKWE2 YG SYG AWEK TUH...

SEDAR2LAH..UDAH2 LA MEROKOK TUH"

15. PENGOTOR
>Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor.
>Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!!

>Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak
memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar.

>Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? >Entahlah... hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.
16. GELOJOH
>Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam food machine?.

>Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita.
>Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. >Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
>Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak atau pun menonton WWF bersama kawan-kawan.

>Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal.

>Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan

masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan.

>Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya?

>Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia.

>Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan
menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu
dari dia.

>Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
>Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya.

>Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. >Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini.

>Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya.
>Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas
apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil.
>Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. PUTAR BELIT
>Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata
sememangnya merekalah yang bersalah.

>Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri.

>Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti.

>Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda!

>Jujurlah pada pasangan anda.

20. SUKA KONTROL MACHO
>Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang hancur je yang lebih kot!
>Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem.
>Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki
sejati dan ada elemen HERO.

>Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda.

>Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!

P/S: haaaa...bole dikatakan yg kat atas ni aku xsuke...tp manusia manada yg sempurna kn???

sooooo...pd teman2...same2la baiki diri sndri..pas2 kte saling terime seadanya...cm2 bru ok..hihihi

Raye oh Raye...

wahhhh..raya niiii..aku cm xbpe best..
sbb nk mkn byk2 xleh..
kne control..wlopn control..tetap terbabas jgk kadang2 biler pikir...
"RAYA SETAHUN SEKALI JERK"..hehehhe...
mak aku pon selalu cakap cmtuhhh..aku pon ape lg..
harap2 bile da hbes cuti niiii..dapatlaaa aku teruskan DIET aku nieee...
TAK SUKE....mesti berat naik balik...
adoyaiiiiiii...nk bt cmner..biarlaaa ia berlalu...!!!!

haaaaa....lupe kn bab makan...
ni bab baju plq..
raya tahun nieeeee...1st time satu family aku bertema..
xpernah2 baju raya da warna tema..besenyer main hentam jer warne pe...
tapiiii..tahun niii berbeza...warna "UNGU" pilihan kami..heheheh..
sumenyer bermule bile parent aku nihhhh beli baju raya saat2 akhir warne "UNGU"...
termasuklah adek aku sorang tuhhh...
pastuhhhhhhhh...xpasal aku pon kne g shopping baju raya "UNGU" saat2 akhir..huhuhu..
satu hari...sakan aku ngn adek aku g shopping..termasukla "SYG" aku...berjalan2..pusing2 satu bandar terengganu tuhhh..semata-mata nk cari yg warne "UNGU"...last2...alhamdulillah...dapat ler jugak jubah "UNGU"...okela dr xda lansung kn...SO...sume ungu laaaa...

nak rakankan kenangan la kononnyer..pagi2 raya pas solat sunat aidilfitri tuhhh...sume dok beriya..pakat2 nak amek gambar...hehehe...sooo..ape lagi..posing jela..
mak ayah aku pon sama jgk...sbb 1st time pakai baju sedondon..selepas sekian lama...hahhaha..
cam lawak pon ade kn..???tp 2la family aku..."UNGU" pun "UNGU" laaaa kannnn...???=)

biler dah sesi bergambar tuhhh...bile duk tgk balik gambar2 tuh...da r terpikir..."bile la ahli keluarga aku nk bertambah lg erk?"hehehehe...nmpak gaya nyer..kene ler tunggu aku atau adek aku kawen dulu...tp sah sah ler lambat lagi...paling kurang pun 3 4 tahun lagi...
sooooo..ape lagi...???sabar jela..setakat pikir tuh okela..nak laksanakan tuhhh...
JUST WAIT n SEE....
hehehhehe....

"jubah "UNGU" untukku di hari lebaran"

haaaa...nie la die...
gambar keluarga aku...
pas balik dari sembayang raya 1 syawal...
"FAMILY CIKGU KAMARUDIN"
ini lah keluargaku...
FAMILY CIKGU KAMARUDIN
dibarisi :
(ewahhh...cam pelakonla plq)
Kamarudin bin Abdullah
Norhayati binti Harun
Anis Afiqah binti Kamarudin
Anati Amirah binti Kamarudin
ini dia...Cik Anis Kamarudin..
bakal guru keluaran IPG KPM...
insyallah...
"ANIS AFIQAH BINTI KAMARUDIN"
ingin mengucapkan
Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir dan Batin...
buat
Abah, Ibu , adekku yang tersayang...
semoga kebahagian keluerga kita kekal berpanjangan..
dan buat insan tersayang...
Che Rohazli bin Che Mazlam..
diharapkan hubungan ini sentiasa diberkati Allah dan kekal selamanya
dan dihiasi kasih dan sayang...
serta tak lupa buat
Guru Pelatih PISMP Pra Sekolah 2 Ambilan Januari 2009
IPG Kampus Perempuan Melayu Melaka...
Semoga persahabatan kita kekal sampai bila2 walaupun setelah bergelar pendidik...
kaulah sahabat dunia dan akhirat...
buat pensyarah2 IPG KPM,,,Pensyarah2 Kolej Matrikulasi Kedah...
guru2 SMKA Durian Guling,Terengganu,,,Guru2 SK Padang Mengkuang, Terengganu
dan tak ketinggalan buat guru2 SK Bukit Sawa...
halalkan segala ilmu yang cikgu berikan,doakan kecemerlangan dan kejayaan anak didikmu ini..
serta buat semua yang mengenali diri ini...
Salam Lebaran...Salam Aidilfitri..
Semoga masih ada peluang dan kesempatan untuk kita lalui Syawal dan Ramadhan pada tahun yang akan datang...Insyallah...

akan kurindui saat itu...Pantai Pandak

aiyaaaaaaaa...
puase dah habes...tp aku baru jerk nk post citer yg bulan puase hr tuh...
apesal la lambat sgt postnyer..adoyai...tp xpela..aku punyer blog..suke hati aku la aku nk buat ape kn..??klo korang nk baca..baca laaa..klo xnk..sudah..aku xrugi pon..=)

Tapi ape yang best masa cuti skolah...
seminggu b4 raya tuhhh...
adek aku sempatla teman aku kuar ngn insan yg aku sayang..
sape lg klo bukan "Che Liey"...hehehehe..
memg best giler hari tuh.kami bertiga g pantai semata-mata nk posing amek gmbar jerk..
dhla masa tuh ko 12.15 tgh hri..panas memg xyah cakaplaaaaaa...berpeluh-peluh...tp disebabkan nk bergambar punye pasal..kami redah jelaaaaa...tp memang best giler laaaa..sbb happy sgt2..

yang xbest nyer..sbb jap jerk kuar g pantai tuhhh...
sbb nyer kne balik cepat nk kne kemas umah..
mklumlahhhh..dah nak raya...kenelaaa mule hiaskan umah lawa2...
nk bt cmner..aku kn 2 beradek jerk..nk xnk..kami jgakla kne buat,...
mak aku keje je memanjang b4 raya sbb xdpt cuti awal..
tp xpela..janji raya mak aku dapat cuti lama2..hehehe...
ayah aku..????
cikgu..memg sure2 da cuti...xplu susah2 nk apply cuti dhhh..
untung jgk jd cikgu nieee..bab cuti panjang time perayaan..besenyer memg xsusah...
sure2 dah cutinyer...tgu beraya jela..pas2 sediakan duit raya..hehhe...
ermmm...
malas laaaa aku nk citer panjang...korang tgk jela pic2 yg kami giler2 tngkap masa g pantai tuh..
owhhhh.lupe nk cakap..pantai yang kami pergi tuh..namanya PANTAI PANDAK...Terengganu..
memang shantek laaaaaa..dah banyak berubah......nanti da masa..aku nk g lagi...hehhehhe


"Che Rohazli b. Che Mazlam"
"Anis Afiqah bt Kamarudin"
"Cik Anis"...happy sgt masa nihhh...
"coretan dariku untukmu"
Sayangku...Che Liey
"Pantai Pandak"
akan kukenang saat indah bersamamu...
Selagi masih ada hayatku..
kerana...
"I Love You More Than Love"

BiLer PuTerI-PuTeRi MaSuK dAPuR

wah ...wah...wah...
hari ni..dak2 PPIM da xblaja dalam mkmal daaaaa...
tapi buat aktiviti yg bukn teori...hehehe..ape lagi klo bukan amali kn...???
nk tahu pe aktiviti amali minggu nie...??
"masak tanpa Guna Api"
mak aiiii..pening gk ler nk memikirkannya...hehehehe...
last2..decide nk buat salad sayur jer..,mudah..simple...and agak murah..hehehehe=)

meh cni nk citer bahan2 yang nk buat salad tuhhh...
b4 tuh...lupe nk ckap..nama salad sayur2 tuh nama..

"SALAD GARDEN" (Sedap ooooo...hingga menjilat jari)..hehehe

bahan2nyer adelah...
  • buah tomato
  • kobis ungu
  • salad hijau
  • lobak merah
  • coleslaw ke ape ntah..lupe laaa..sowy...korang tambh jela ape yg korang agak2 sedap nk tmbah..wakkakakkkakakakaka...=)
sooooo simple kan...?????sedap pon sedap....cubelahhh...

"semangat giler dak jue n dak anis memotong"
potong jangan xpotong....=)


"memang nmpk r jue begitu bersungguh2 mengadun salad"
ecah lak cakap per tuh...maybe bg cadangan kot..
(ntahla aku pon xingt daaa)

"antara bahan2 seblom siap"
(sume ni la yg jadikan salad tuh xpuas dimakan,skli mkan pasti nk lagi)

"ni hasil terakhir ape yg kiteorg buat"
(nmpk biase n simple jerk...tp....SEDAP bebbbb)
sekali makan 2 3 kali tambah...=)

haaaaa...ni hasil dari kumpulan 2...
acar d'village dr dak math
garden salad dr dak pra2
"sume sedap"

it's me...with garden salad..heheehe...

nieeee la org paling semangat buat garden salad tuh..
(Jue and her garden salad)

"sesi pensyarah merasa n memberi komen"
komen dieorg...
("sedap..ckup rasa...da boleh dh nie.....")

DAH BOLEH KAWENLA TUH DIE NK CKAP...HEHHHE=)

lastly.....sume mkn sapa hbis...sapa licin da xda sisa daaaa..nmpkla kiteorg sume ni masak sedap punyer...so..klo nk rase btul k x sedapnyer itu..korang buatla sndr...

TAPI........
"KALAU tak SEDAP,JANGAN marah Yer!!!"

HEYYYYY..LUPE PLQ AHLI2 LAGI 3 ORG..XSEBUT..MAAF YER SYGGG...

Dak Masz
Dak Anisya
Dak ecah
and
dak Jue

xlupe akula...
Dak ANIS..
hehheheeheh=)

Nothing gonna change my love for you-Che Rohazli

If I had to live my life without you near me
The days would all be empty
The nights would seem so long
With you I see forever oh so early
I might have been in love before
But it never felt this strong

Our dreams are young and we both know
They’ll take us where we want to go
Hold me now, touch me now
I don’t want to live without you

(Chorus)
Nothing’s gonna change my love for you
You oughta know by now how much I love you
One thing you can be sure of
I’ll never ask for more than your love
Nothing’s gonna change my love for you
You oughta know by now how much I love you
The world may change my whole life through
But nothing’s gonna change my love for you

If the road ahead is not so easy
Our love will lead the way for us
Like a guiding star
I’ll be there for you if you should need me
You don’t have to change a thing
I love you just the way you are

So come with me and share the view
I’ll help you see forever too
Hold me now, touch me now
I don’t want to live without you

aku suke sgt lagu nieee..sbb lirik nyer memg best...biler aku dgr lagu nieee..aku rindu sgt kt someone yg aku syg..nama die CHE ROHAZLI CHE MAZLAM...aku harap perhubungan aku ngn die kekal sapa bile2.Insyallah kalo diizinkan Allah swt...

Anis Afiqah binti Kamarudin
&
Che Rohazli bin Che Mazlam
kasih..sayang...cinta
kau sentiasa dihatiku sayang....
love u so much...
Semoga perhubungan ini untuk selamanya
kerana aku sayang kamu...


happy2...enjoy2...with mY 2 RuMet..Hana & liza

Bermulela sebuah ke"enjoyan"...hahahahhaha

mule2 kuar gate IPG KPM nieee...kteorg sume naek kete ke Mahkota Parade(MP)...beselaa..disebabkan xmakan pagi lagi..abg nuar belanja sume makan beef balck paper grill...(cam2 la lbh kureng bunyinyer..hehehe...ingt2 lupe la)...aku yg mule2 nk truskan diet niee...tetibe off diet terus...hehehe..org belanja kn..xkan nk tolak..bak kate org dulu2...xbaek tolak rezeki..hahhahaha...

disebbkan tgu nk mkn "stik"2 lambt sgt,, kteorg sume makanla kek dulu...kek kecik2 jer..tp comel tau..liza yg belanja...best sgt...(thanxs ya rumetku LIZA..hehhee)...

ha...nie la kek nyer..4 biji kek untuk 4 org...=)

pas2 kenyng makan kek..barulaaa..abg nuar n liza g amek mknn yg di'order' tuhh..sebb kne tgu 7 minit bru boleh amek..tanggungjawab cik Anis n Cik Hana adalah menjaga meja yg kami duduk tuhh..hehehehe...tp sebb lapar sgt..lupe la nak amek gmbar "stik" tuhh...so..xlehla nk tunjuk kt korang sume...ermmmmm....xsyoknyer...

Tapiiii...xpelaaaa....kte teruskn ngn aktiviti yg best strusnyer...hehehe
pas kenyng2 mkan..kami sume g solat...pas2 terus g main bowling...TAPI...aku Tak MAIN tau..aku niee tengok jer diorg main...hehhehe...sekadar memberi sokongan,..hahha...dalam match tuh hana menang..hana telah mengalahkan abg nuar tau..(tahniah hana..hehehe..pandai hana main..yeke?hahaha)

muke rumetku hana yang kemenangan..hehehehe..senyum bkn main lg..=)

aku plq..xhabes2 dok posing jerk..hahaha..yela..org main aku tgk..duk sokong2 org jerk kn..alang2..baek aku pose..bukn kene bayar pon..percume jer..hehhehe...bukan senang nak abadikan "kecomelan" aku nie..hahaha(poyo jerk)..

nie la keje aku..orng duk main bowling..
aku dok posing2 jerk..=)

tgk ha,..xmain pon.pegang jerk pandai..
nie la bowling yg hana gunekan tau
alaaaa..yg wt hana menang tuhhh...=)
ni plq bola bowling warne pink..
liza yg suke gune..
xmain pon..dapat pose ngn bola pon jd laa..=)


wakakakaka...wt malu jerk..pose yg lbih..tp ade aku kesah..hal aku..ske hati aku laaa..aku xkaco korang pon kn..janji aku bahagia sudaaaa...hehehehe=)...

agenda seterusnyeeee....

pas penat maen bowling...abg nuar belanja g karoeke la plq(btul k aku eja nie..??lantakla..hehhehe)....tapi msuk box jelaaa..alaa..sje nk hepy2..mule2 ingtkan sket yg abg nuar beli token..skli abg nuar kuar kan..15 keping token tuhhhh..mak aiiii..larat k nk nyanyi,,???
larat x larat...??nynyi jugak..sapa nk kuar anak tekak duk jerit...2laaa..ngada2 nynyi lagu pic tinggi..hehhehe..alaaa...ade aku kesah sedap k xsedap..huhu..memg enjoy habeslaaa hari kuar..best sgt2..=)

sesudah kepenantan..

balik dari MP kami g mkan2 lagi..tp aku "ON DIET" tau..minum air teh panas jerk...hehhehe..
chayok!!!nk kurus kn..??hhehehe...tapi ape2 pon..memang enjoylaaa..hepy sesangat hari niee...

roomateku yang best...c51 yang best giler..
HANA...LIZA...ANIS

Anis(Aku) ngn liza...
rumet yang hampir sebaya...hehehe=)

Anis(Aku) ngn Hana..
selaku Kakak yg paling vateran dalam c51..
tapi nakal cm kanak2 ribena..hehehe=)

walau ape pun...korang memang best...
kenangan sepanjang tinggal di habitat yg sama c51..
memang xkan lupe sapa biler2....
LOVE U ALL MY DEAR FRIEND...